20 September 2011

RUMAH TERBUKA WARGA ASING MERIAH

Mas Limin (duduk dari kiri) sempat mengambil kek raya dan
dimasukkan kedalam poketnya untuk dibawa pulang.
Kota Bharu - Sambutan rumah terbuka Hari Raya Aidifitri bagi warga asing disini meriah apabila lebih 10 orang menyertainya pada hari raya keempat di kampung Teluk. Sambutan yang julung kali diadakan ini bertujuan bagi menceriakan lagi Aidilfitri warga asing yang tidak sempat pulang ke negara asal mereka. Sambutan yang dipengurusi oleh Ketua Pertubuhan Warga Asing Malaysia (PWAM), Mas Limin Bin Mas Joko dari Indonesia ini telah menarik ramai warga asing yang bekerja disini.



Kebanyakan warga asing yang datang adalah dari Indonesia, Bangladesh, Myanmar, Timor Leste dan Nepal. Mas Limin berkata bahawa sambutan ini amat dialukan oleh warga asing sepertinya. "Aku sebenarnya bingung, kenapa ya myanmar sama itu nepal datang juga pada majlis ini, ini majlis hari raya dong,kok kalau nak makan free pon bkn gni caranya.brenset!" tegas Mas Limin. Selain itu beliau juga berpesan kepada rakan-rakanya agar tidak makan terlalu banyak kerana selepas jamuan mereka terpaksa bekerja semula bagi menyiapkan Apartment di Desa Kujid.


Sememangnya kemeriahan dan keceriaan jelas terpancar di muka mereka apabila jurukamera New Straits Tea, Raay Zaa Meng Chui yang juga warga asing dari Myanmar ingin mengambil gambar mereka untuk dimasukkan kedalam akhbar kami. 


Kesemua warga Asing turut berterima kasih kepada New Strait Tea kerana sudi mengambil gambar mereka sebagai satu kenangan yang tidak boleh mereka lupakan. Memang pelik warga asing ni, ambk gambar pun dianggap kenangan yang tidak boleh dilupakan. 

Tiada ulasan: